Målsättning

Vårens målsättning: Att träna upp min och Ellingtons kondition så pass att vi utan att behöva skämmas allt för mycket, kan delta i Göingeritten, 19 maj, på "prova på 20km", dvs, distans. I helgen börjar allvaret, då jag ska inom Hööks och förhoppningsvis komma ut med en betesreducerare till herrn. Det ska även beställas ett slowfeeding nät som ska ligga i boxen. Idag tjuvstartar vi med ett tömkörningspass och om vädret tillåter, ett skrittvarv på vången (1,8km). Jag tänkte att jag ska försöka bli bättre på att dokumentera här i bloggen vad vi gör och hur våra framsteg/bakslag ser ut. För er som undrar vad jag ska ha betesreducerare och slowfeeding nät till, så är det för att min häst inte äter som andra hästar. Han tar inte tre strå åt gången och tuggar på, utan han tar en tugga lika stor som min hand. Och med tanke på att våra hästar har fri tillgång till ensilage i hagen och för att vi absolut inte vill beröva de andra hästarna detta, så får Elle har reducerare på sig. Nätet hoppas jag ska hålla honom så pass sysselsatt i boxen att han låter bli att äta upp halmen (inga garantier där inte). Utvärdering kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0