Presentation

Då jag har fått lite frågor om "vilken häst som är vems" och "vem nu det där va",  så tänkte jag köra en liten presentation på alla 7 hästarna! :)

Herkules

Hovslagarens pensionerade shettis som under mildare väderlek går på lösdrift ihop med de andra 2 shettisarna.
22 år gammal, om jag minns rätt, skröpplig och långsam, men ack så snäll och söt!





Totte

Linneas shettis, 6 (?) år gammal och väldigt snabb med att hitta på hyss så fort tillfälle ges! Envisare än någon annan shettis jag träffat. Vägrade gå när jag satt på ryggen, trots att Misan och Nicke försökte PUTTA honom med en bräda bak rumpan, istället sätter han sig ner! (Jag skulle enbart sitta på honom för att han skulle få "jävla av sig" innan små tjejerna skulle rida, då jag, trots mina 23 år, inte väger mer än rekommenderat..) Har de senaste dagarna blivit väldigt trevlig och sällskapsjuk och myser gärna om jag sätter mig ner i boxen.


Var för övrigt lättast att fota, 1a försöket!



Franke

Tottes kumpan i alla lägen. Ca 6 år gammal han med, minst i stallet, men är bossen i hagen! En liten ögontjänare som kommer undan med för mycket för att han är så söt. Tycker om att gosa och sniffar gärna på mina knän..




Chaman

Till vardags kallad Kalle. Hingsten i stallet, född 2010, ca 160cm i mankhöjd för tillfället. En kille som ganska nyligen insett att han är stor och stark, men som tur är inte utnyttjar det mot oss. Viker sig för lilla Franke i hagen. Är lättlärd och har ett fantastiskt steg! Det bådar gott ;) Har nyligen lärt sig att pussas. (Jag säger puss och han slänger fram mulen)


Har samma älg-öron som moren hans hade!


Highlajf

Till vardags kallad Leffe och i bloggen omnämnd som sjuklingen, född 2007, ca 170cm i mankhöjd. Påträffades hoppandes på 3 ben under en sommardag i slutet av juli. Visade sig vara ett sönder trasat bakknä. Har haft boxvila som övergick i hagvila och har vilat, vilat och vilat enda sedan dess. Får inom en snar framtid ett ja eller nej, på huruvida han någonsin kommer bli bra. Har växt som häst sen sin skada och är nu inte längre så ängslig och rädd av sig. Är en hejjare på Följa John! (Körde lite i hagen idag ;P) En super go häst som är svår att inte tycka om.


Why the long face?





Can-Can

Kallad Cannan, född 1998, ca 170cm i mankhöjd. Misans ridhäst, har gått upp till msv dressyr, men reds sparsamt av senaste ägaren pga skada i en av halskotorna. Jobbas för att få ett längre steg och därmed kunna söka sig mer framåt-neråt. Visar inget tecken på skadan under denna typ av ridning. Tror hon har blivit fel jobbad och därmed blivit skadad. Vi får se om vi har rätt! En dam som vet vad hon vill och låter ingen bossa med henne. Ledarhästen i stallet.




Ellington

Född 1995, 166cm i mankhöjd och lika mycket i omkrets! ;) Behöver väl inte direkt någon presentation, då mycket i bloggen handlar om just honom. Är mästare på att pussas och blir väldigt lätt svartsjuk!


Slänger in en bild på honom som föl. Hur söt?! Hänger ovanför vasken i sadelkammaren.


Ett långt inlägg, kul om ni orkat igenom hela!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Kalle är ju skitfin! Vad är det han gör då han har "kommit på att han är stor och stark" ?

2012-02-17 @ 18:56:14
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Erica

Re: Min största farhåga är att komma hem till en katt som rivit upp både stygn och mage när jag lämnar henne själv! Bara för jag sa att hon inte bryr sig om hålet i magen så har hon utvecklat en väldig fascination. Men det gick bra igår.

2012-02-18 @ 08:41:02
URL: http://ericajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0