Allt kan hända

Tanken var, att idag kunna köra till stallet och bara plocka skit, då jag stor mockade igår, och sen bara behöva utfodra och plocka in hästar, snabbt och smärtfritt. Kl 13.00 får jag sms från Misan att det är kaos i stallet efter en vattenläcka som upptäcktes i morse. 5 cm vatten stod där i hela stallet + sadelkammare, toppen! Ringde upp för att få mer info, Misan är fast på jobbet till kl 5, Nicke är i gbg, allt är blött i stallet och hästarna är ute. Hur löser vi det? Jo, med hjälp av mina snälla kollegor som släppte ifrån mig tidigare idag. Var i stallet kl 3, satte igång med att sopa ner vatten i brunnarna, så att jag slapp vada i vatten när jag tömde boxarna. Sen var det bara till att börja lassa. Dyngsur halm, torv och spån i 7 boxar = döden. 6 timmar senare är vi iallafall "klara", hästarna är inne och mår bra och stallet badar inte längre i vatten. Extra mycket spån + halm i alla boxar ska förhoppningsvis hålla hästarna varma i natt. Ja vi var tvugna att brassa på, då alla våra hästar ligger ner och sover, haha :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Re: Lektionstjej igen :) blir nog lagom.

2012-02-10 @ 15:10:14
URL: http://ericajson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Bra! Jag hoppas att det går vägen... Men gör det inte det så har vi ju iaf testat!



Haha, jag kände att "-Hon med fölet" satt som en smäck! ;P Och du, vilken helt UNDERBAR header!

2012-02-10 @ 23:59:00
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Erica

Re: Ja jag är jättetaggad på att börja! :D

2012-02-14 @ 11:58:11
URL: http://ericajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0