För att reda ut ett par saker.

Har officiellt gått på semester, woohoooo! Sprang lite ärenden på stan efter jobbet idag, sen direkt till stallet. Ellington var förvånansvärt pigg, med tanke på att jag tränat hårda pass både torsdag och fredag. Rider ju i vanliga fall bara varannan dag, men i och med att han stått nu efter influensasprutan, och att jag drar till Egypten i 8 dagar på måndag, och att vi tävlar 5 dagar efter jag kommit hem, så har vi tränat stenhårt ett par dagar i rad nu. Idag var inget undantag, och herrn gick kanon fint! Vilket schwung han har i steget ibland! Helt galet ju. Kan tro jag sitter på en Grand Prix häst ;P Haha. Dock var han så satans stark idag, så jag har fått kämpa som ett djur. Men det är han allt värd, min fina fjant! På tal om uttrycket "min", förstår att vissa kanske är lite förvirrade över detta, så får väl ta och förklara det. Ellington är "min" häst i alla aspekter förutom på pappret. Misan äger honom, och betalar hans uppehälle så att säga. Allt annat står jag för. Misan är ju även min tränare, och den allra bästa skulle jag vilja säga. För vem känner Ellington bättre än hon som har haft honom sen föl, ridit in honom och tävlat på honom. Ingen skulle jag vilja säga. Jag är lyckligt lottad! I morgon blir det en välbehövlig uteritt, och vi får fint sällskap, Misan och CanCan följer med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0