rutiner kan vara det bästa som finns

jag gillar mina dagar. iallafall förmiddagarna.
klockan ringer 0715, kliver ur sängen 0835,
går in & säger godmorgon till Hampus, går ner
& säger godmorgon till pappa & hunden.
därefter följer en halvtimme med tidningsläsande/ väcka Hampus.
halv nio när Hampus har kommit iväg till skolan så
sätter jag igång med frukosten. ägg & bacon står alltid på schemat
för pappa, jag däremot äter INTE bacon till frukost ;P
när vi har klarat detta momentet går jag ut med hunden
& när jag kommer in igen så stretchar jag pappa.
sen måste ju köket städas (diska stekjärn, tömma diskmaskin osv)
posten hämtas in ca 1000 & två ggr i veckan är pappa hos
sjukgymnasten, då oftast vid 1100. sen kommer mamma hem
från jobbet ca 1200 & då brukar min lediga dag börja :)
just nu består min lediga dag av att snora, snora, snora & sen däcka lite..
har åkt på en dunder förkylning som helt slagit knockout på mig.
blä! sånt gillas INTE! tur att det är dåligt väder ute.. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0