ett litet raseri utbrott.

jag. blir. galen! jag har fått värsta utbrottet på mina bröder idag. GAH! för i hela helvetet! hur jävla svårt kan det vara att hjälpa till lite här hemma? VA? som Hampus i morse när jag sa till honom att det var dags att masa sig ur sängen (typ 511 gången den morgonen) för att han skulle hinna ta hunden innan skolan. vi kör varannan dag. "varför måste jag ta honom om morgonarna. jag ska faktiskt till skolan" ja, varför i hela havet ska du INTE ta honom?! du går ju ändå inte hemifrån förrens tjugo i nio. nej, då är det jobbigt, för då handlar det ju om att hjälpa till. ställa upp för någon annan i familjen, & se det går ju inte! eller det här scenariot. man ber någon av mina bröder att duka av bordet efter maten. då tillhör det ju att ladda diskmaskinen, torka spis & bänkar, diska eventuella grejer som inte kan vara i maskinen, torka bordet, skölja diverse förpackningar, tömma sopor om det behövs. ja ni vet, sånt som vilken annan människa tar för givet. nej vet ni vad dem gör? ställer in allt som ska vara i kylen & skafferiet, ställer grytor - med maten kvar i, på bänken, torkar bordet & lägger på duken. sen går dem. då tror dem att dem är klara. va? VA? jag vet inte ens var jag ska börja där. eller igår, jag säger till pappa att han får tidig frukost, för jag skulle vara hos ams idag kl nio. fine by him. tio min senare säger Håkan "åh vad skönt att vara ledig i morgon, jag ska ha sovmorgon." aa, men vad bra! kanon att du är hemma, då kan du fixa frukost till pappa vid halv nio, så han kan ta det ihop med sin medicin. "men då får jag ju inte sovmorgon" jätte klagande. & "varför kan inte du ta pappa?" KANSKE för att jag ska på ett möte! (nu är här ett ansiktuttryck format som ett frågetecken) men visst, mina bröder har många bra sidor också, dem är bra bröder som ställer upp för en om det skulle vara något. men fan vad dem är bortskämda & lata!


i morgon ska jag jobba hos Mats-Ola  :)


Kommentarer
Postat av: Anne

Bortskämda? Det är bara förnamnet! Det är sååå skönt att ha flyttat hemifån, att slippa tjata.

2009-05-29 @ 20:56:21
URL: http://www.nogg.se/annenyman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0