han lever iallafall!

eftersom ganska många har frågat hur det har gått för min lilla pälsboll, så tänkte jag tillägna hans hälsa detta inlägget. igår när vi kom till djursjukhuset så stapplade han fram, svansen hängde mellan benen på honom & öronen låg platt & matt neråt. efter att veterinären genomsökt honom kom hon fram till att han har ont i sina leder, så han fick en spruta med smärtstillande & anti inflammatorisk. de tog även blodprov på honom & sa till oss att vi skulle ringa idag på morgonen för att få reda på svaren. så halv nio i morse ringde jag & fick då reda på att han testats positivt för borelia, har för lite blod, för lågt blodvärde, de ska ligga på 120-135, Chicko har 93. han har även för lite röda blodkroppar & hans levervärde är alldeles för högt, 9-9,3 är normalt, Chicko har 15 nånting. så nu har han även fått antibiotika. så det är två olika mediciner som han ska ha. men hunden är iallafall avsevärt bättre redan nu! redan igår kväll piggnade han på sig. idag har han haft svansen högt, öronen framåt och hela hunden har varit på bra humör! han har ätit en massa, även en tuggpinne (!) & ville gå en lång runda & gärna i högt tempo & samtidigt moppsa sig mot andra hundar ;) men det fick bli den vanliga rundan i ett normalt tempo, han är ju trots allt inte läkt, fastän han tror det tack vare smärtstillandet ;D men nu är jag skit trött, så ska sova tänkte jag. det får bli utan Mr A, då den jäveln inte ville sova hos mig, KF! (kattfan) det får bli ett inlägg i morgon om dagen idag, finns ju trots allt en del att berätta ;D hihi.

Kommentarer
Postat av: Erica

Åh sikken tur mitt i oturen att det inte var värre än så. Jäkla fästingar dock! Jag hoppas Chicko kryar på sig

2009-06-27 @ 09:18:51
URL: http://ericajson.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0