lyckas få iväg ett sms efter 1000 miljoner försök,

måttligt jävla irriterad!
hoppar av tåget, går ner & ställer
mig för att vänta på bussen i ca 10 min.
väntar, väntar, väntar.
klockan blir fem över (då ska bussen gå)
klockan blir tio över, kvart över,
jag försöker ringa farmor & säga att jag
blir sen, ingen täckning på mobilen.
jag har alltid täckning i bålsta!
startar om den, ingen täckning alls,
kommer fram till att det nog är fel på
mobilnätet. när man väl behöver den
jävla telefonen så funkar den för fan inte!
prövar ringa farmor igen, bara kopplas ner,
efter mycket om & men lyckas jag komma fram
på mammas tele, men NEJ DÅ! tror ni hon är
till någon nytta & hör sin mobil fan när man
behöver henne? NEJ! TANT! så jävla arg.
lyckas få iväg ett sms efter 1000 miljoner
försök, till min bror, ber pappa ringa farmor
& säga att jag blir sen. lyckas få tag på farmor,
klockan är 27, min buss har fortfarande inte kommit.
säger att jag tar enköpingsbussen, frågar om hon
vill hämta mig vid vägen? visst vill hon det!
kvinnan är underbar! (om hon inte hade kunnat
hämta mig hade jag varit tvungen att gå i totalt
beckmörker med redan förfrusna fötter i 2.5 km)
sätter mig på bussen, pappa ringer, är tvungen
att skälla lite, förlåt pappsen! allt bryts, fel med nätet, IGEN!
GALEN! kommer fram till min hållplats,
där står det helt plötsligt en bärgningsbil mitt över vägen,
blockar.. lite kö på vägen, farmor står långt ner på våran väg.
promenerar in i bilen & vi ska lyckas vända, good luck!
bilar bakom, bilar framför & snorhalt ute!
sätter mig i bilen & avreagerar mig lite på farmor,
som sagt, kvinnan är underbar!
kommer hem, får mat, måste dra historien
för farfar också. ja! & till råga på allt,
när jag väl kom fram på telen hem hit,
då svarar farfar & jag tänker att jag får ta det snabbt för jag
vet inte hur länge det håller. då börjar gubben dilla en massa
om att farmor inte är hemma, för hon är enköping!
VA?! vadå enköping?! tänkte att nej nu jävlar har hon ramlat
i ladugården & slagit sig halvt fördärvad, nu ligger hon på sjukan!
nej nej, då kommer farmor i andra änden. GUBBE!

okej, detta blev nog ganska så osammanhängande,
men läs det sakta så går det nog in ;)

skitunge, skit i gävle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0