listan kan göras lång

hur vet man att ens lillebror inte är liten längre?

* han är längre än dig (visserligen inte så svårt då jag är liten)
* du får springa för att slippa bli slagen & få blåmärken när du jävlats med honom
* du får i båda fötterna i hans ena sko
* han kör moppe
* han har flickvän
* du vet med säkerhet (fast du inte vill veta) att han inte längre är oskuld
* du bjöd honom lite försiktigt på öl & han slukade hela burken på en gång, utan min.
* han röker & ser ut som han aldrig gjort något annat
* hans händer är som dassalock
* han rakar sig

ja listan kan göras lång. men fan,
min lillebror är inte liten längre!
han är inte längre en teddybjörn med chokladbruna ögon
som älskar att du läser sagor för honom & klär ut honom
(till tjej för det mesta, det var roligt!)
& jag kan inte längre använda honom som ursäkt
för att kolla på barnfilmer på bio ;P
haha. men visst, det är kul att han växer upp.
men gör det inte så fort bara!


jag har varit ledig idag, det har varit skönt.
har varit på provtagning med farfar, sen klippte han sig
när vi ändå var i bålsta.
sen handlade jag & farmor & ikväll lagade jag
min  specialare - fiskgratäng! ;P det gick hem.
(visste ni har farmor inte säger gick, utan gäck..)

i want your heart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0