obetalbart tycker jag

skönt att jag varit ledig idag.
åkte in till bålsta för att få nytt recept,
hade tid kl 13, 13.05 hade fortfarande ingen personal dykt upp.
dålig stil! tänk om jag hade en annan tid att passa?
gick in & de tog blodtryck, sen bad hon mig ställa mig på vågen?!
jag har för sören aldrig under mina 4,5 år blivit ombedd att ställa
mig på vågen för att få nytt p-piller recept!
knäppt. kom in till sköterskan, babblade lite,
frågade om min längd. vad har min längd med detta att göra?
fortsatt knäppt. fick iallafall mitt recept & knallade iväg till
apoteket för att hämta ut det. fick betala 100 kr.
vadå att jag var lite paff? hemma i skåne är dem gratis tills
man fyller 23.. inte för att jag gnäller över 100 kr, hade gladeligen
betalat fullpris, det vill säga 350 kr. för utan pillerna är jag död
en gång i månaden..  & vad är 350 kr för en hel års befriande från mensvärk?
obetalbart tycker jag! men ändå, lite att uppsala landsting är lite snåla ;)
sen fikade jag med farmor, vi måste sett väldigt söta ut min farmor & jag.
där sitter vi med varsin varmchoklad, dricker ur sugrör & bara myser, hihi.
dock var det mindre bra för min laktosintoleranta mage & därför är nu
mina knän uppe vid hakan. aj aj aj.
men något att glädjas åt är att dukes of hazzard går på sexan,
boomshakalaka! johanna ;P

men en rätt så stark insikt nådde mig idag
när jag tvingades ställa mig på vågen.
den visade alldeles för mycket, därför
sätter jag nu godis förbud på mig själv,
& dra igång träningen. samt att jag ska äta lite
bättre mat har jag bestämt..

är dagen verkligen inne?
dagen då tusen fjärilar ska bildas i magen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0