tydligen så delar inte alla svenskar min åsikt.

nu ska jag starkt kritisera vården, STARKT!
det är rent utsagt för jävligt hur dem behandlar
våra gamla. de gamla som slitit som djur för
att ta sverige dit vi är idag, dem har slitit för VÅR skull!
förtjänar dem inte det bästa då?
jag tycker det, men tydligen så delar inte alla svenskar
min åsikt. just vad som retat upp mig till detta inlägget,
är sättet som min farfar behandlas på. han åker in & ut på
sjukan för att dem aldrig tar tag i hans problem.
dem följer inte upp när dem lagt till eller tagit bort diverse
mediciner. hur ska dem veta om dem lyckats åtgärda problemet
om dem inte följer upp? det är väl för tusan inte bara till att dela
ut mediciner till folk & hoppas på det bästa, eller värsta kanske?
han har varit hemma från sjukan i en vecka nu, han låg inne
för att tömma ut vätska i kroppen. 6 kilo gick han ner på det,
allt var vätska. & detta för att dem tog bort vätskedrivande på
honom för ett par månader sen, men dem har inte ringt
eller kallat till återbesök för att se om han behöver den eller inte.
nu när jag & farmor skickade in honom till sjukan, så satte dem
tillbaka vätskedrivande.  men nu verkar det som att det inte hjälpt.
han hostar som aldrig förr, vilket tyder på vätska i lugnorna,
& hur det är möjligt när han har fått vätskedrivande igen,
(om det nu är vätskedrivande, dem kanske bara har sagt det.
det är kanske ett sockerpiller?)
så nu får vi se hur han mår
i morgon, annars får vi väl skicka in honom, IGEN.
varför gör dem bara inte sakerna ordentligt med en gång?
dem har ju slarvat förr, & deras slarv gjorde så farfar nu
lider av hjärtflimmer. sånt där är inte acceptabelt!
& nu ska dem spara in flera miljoner kronor inom vården?
är politkerna ute efter att rensa sverige eller? minska ner populationen..?
det är sorgligt, så sorgligt att jag nästan skäms!
spara in på era fetelöner istället, inte på vården. men ni fattar inget.
det kommer ni inte göra om ni inte varit vanliga svenskars sitaution.
jag önskar er den jävligaste sjukdomen, så kanske ni blir
mänskliga & skäms över vad ni gjort.

Kommentarer
Postat av: Erica

Det är inte läkarnas eller sjuksköterskornas fel. Dom gör vad dom kan med pengarna dom fått sig tilldelade.

2009-02-03 @ 00:03:54
URL: http://ericajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0