fan vilken jävla dag!

nu ska ni få höra om min un-der-bara dag..
vaknade halv fyra av att jag har näsblod,
JÄTTEMYCKET näsblod. upp, stoppa igen
med lite papper, krypa ner i sängen igen.
vaknade kl fyra av att maj-britt den sepesären
tänder i taket & börjar klampa runder i vardagsrummet,
somnar om & vaknar nästan direkt igen av att hon kryper
bredvid min säng! orka? nej! jag vill skjuta både henne
& hennes sepekatt. somna & vaknade kl sju av att jag sätter
mig käpprätt upp i sängen, stirrar som fan! kollar på klockan
& tänker "borde jag sitta på bussen nu? eller borde jag gå upp,
eller borde jag varit på jobbet för en timme sen?"
kollar på klockan
men kan inte registrera hur mycket den är. tar mig fem min att konstatera
att kl bara är sju & jag kan sova lite mer än en halvtimme till.
sen flöt morgonen på någorlunda bra.
kommer till jobbet & det första jag gör är att sätta kniven rätt i tummen (Y)
bra jobbat Erika, bara till att stoppa blodflödet för andra gången idag..
sen var det ganska så lugnt, fram tills lunch, då jag hamnade såklart i
fel kö. någon jävla nybörjare i kassan som ska syna varenda streckkod
innan han kan scanna in varan, sen ska han dubbelkolla hundra ggr
på skärmen så varan gått in rätt. DÖ! vi har en halvtimmes lunch &
jag stod i kö en kvart. visste att jag skulle tagit ica istället för sabis!
eftermiddagen flyter på som vanligt, Rosie gick hem vid fem &
jag fick massa kunder. tror ni inte att jag river mig på tejphållaren
& får värsta såret?! inte tid med plåster så sno runt lite silkepapper
så blöder vi inter ner alla pengar & kvitton.
(tycker dock att mitt högra ringfinger borde vara härdat
efter tejphållaren vid det här laget nu.. lyckas alltid riva upp där!)
otroligt nog var det sista incidenten för dagen,
men fan vilken jävla dag!
därför ger jag nu upp & kryper ner i sängen, ser framemot
en bättre morgondag, är ju trots allt ledig :)

puss & godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0