det var en lättnad att få veta att det inte alls är lunginflammation

nästan precis hemkommen från veterinärbesöket med Algot
det gick ovanligt smidigt ska jag tala om för er!
han brukar alltid bli helt galen & aggressiv
men idag fick jag bara ett pyttelitet rivsår på mitt pekfinger,
inget jag klagar för! :)
det var en lättnad att få veta att det inte alls är lunginflammation
som hon först trodde. utan det är en infektion i munnen på honom,
dessutom håller han på & tappa en del tänder.
men ja, han är ju rätt gammal faktiskt, 13 år i april :)
men iallafall, nu ska han gå på antibiotika två ggr/dag
fram till nästa torsdag, då ska han sövas ner & få munnen vidgjord.
men utöver det tyckte hon att han var i gott skick, trots sina 5,4 kg ;)

Kommentarer
Postat av: Erica

Det låter som som det är min katt du pratar om! Älvis har varit inne ungefär 3 gånger på djursjukhuset för vad som låter precis likadant som det din katt har. Han har knappt några tänder kvar efter alla veterinärbesök! Det där med antibiotikakurer och en vikt på nästan 6 kilo känns också igen! Haha!

2008-10-21 @ 17:32:39
URL: http://ericajson.blogg.se/
Postat av: Erica

Nä riktigt så dålig har han inte varit, även om han har varit DÅLIG. Uh det är jobbigt sånt där. Man älskar dom ju :(

2008-10-21 @ 19:29:12
URL: http://ericajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0