7 km i motvind och uppförsbacke (Y)

shit vad jag har varit duktig idag!
började med att jag klev ur sängen 11.00
gick ner och bakade scones till mig & lillebror.
därefter så hoppade jag i min åhus beachhandboll dress
och gick ut och började rensa rabatterna.
hann med baksidans rabatter,
sen blev det till att byta till mina über gamla joggingbrallor,
ladda en vattenflaska
och sätta mig på cyklen ut till skoglösa.
jag, hampe & viktor
cyklade lite mer än milen ut till skoglösa,
i väntan på att anne skulle anlända och bjuda på fika
så fick vi köra fyrhjuling! :D
snajsigt!

anne kom, bjöd på fika så man blev tjock,
sen cyklade vi hemåt.
efter en fjärdedel så pajade viktors cykel.
jag fick ringa pappa så han hämtade pojkarna och deras cyklar,
min fick inte plats så jag fick vackert cykla själv.
7 km i motvind och uppförsbacke (Y)
och jag stod så gott som still..
när min belöning äntligen kom,
med alla nerförsbackar framför mig,
så kom mamma för att hämta mig.
hon tyckte pappa hade varit taskig som inte tog med mig
eller som inte ens tänkte köra för att hämta upp mig.
snäll som hon är hoppade mammsen in i bilen
och gasade som tusan för att hinna nå mig så fort som möjligt.
död som jag var så satte jag mig i bilen,
fast jag egentligen inte ville.
men just då orkade jag inte tänka rationellt.
så det blev nästan 2 mil på cyklen idag.

nu känns det dock,
är helt öm på sittbenen och träningsverken börjar krypa på mig.
men jag ska försöka göra det till en söndagsvana.

you got it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0