10 min senare sitter Dennis i telefon med Mia och lovordar mig.

some good news perhaps?
yes please!

för att ta den långa versionen,
tisdag förmiddag
Dennis sitter vid skrivbordet.

D - Du, du kanske tror jag inte ser något för att jag alltid sitter här,
jag panik tänker: vad har jag nu gjort?!

D - men jag tycker du är jätteduktig, du har en enormt bra kundhantering,
du är väldigt hjälpsam och alltid först ut att ta en kund,
oavsett vad du håller på med.
Det är mer än de flesta här gör faktiskt..
fortsätter sen bara rabbla en massa positivt
för att jag nu måste skryta lite
D - och så har jag hört att du tydligen sökt jobb nere hos Mia?
E - aa, det har jag
D - har du hört nåt från henne?
E - nej, inte än..
D - om du vill så ringer jag gärna henne, för jag känner henne rätt bra.
E - det får du jätte gärna göra!

10 min senare sitter Dennis i telefon med Mia
och lovordar mig.
Han tycker att hon ska skarpt fundera på mig
om hon inte redan tillsatt tjänsten.
Det visar sig att det stod mellan mig och en annan tjej
av 25 sökande,
8 provjobbare,
så är jag topp två!
det sas en del annat med
och Mia lovade Dennis att ringa mig.

idag när jag sitter i frisör stolen,
med färgen på väg i håret,
ringer min telefon - Mia Wendt Interflora
hjärtat pumpade, jag visste ju vad det handlade om!
Dennis hade ju redan berättat, men sagt till Mia att jag inte visste något.
hon berättade historien,
att en av hennes anställdas mamma varit dödssjuk,
så allt varit kaos,
att hon andra fick hoppa in för hon kunde börja med en gång,
men att hon bara gick på en provanställning,
och att hon ville provanställa mig med,
för att se vem av oss som verkligen är bäst.
hon frågade om vecka 32,33,34 passade mig bra?
jag sa JA!
och hon skulle lägga schemat nu,
så det kanske blir ännu mer i sommar.

love this day!

Kommentarer
Postat av: Samantha

Grattis som faaan!

2008-05-15 @ 21:29:31
URL: http://saaamanthaaa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0