tänk så många ärr barndomen lämnar efter sig

tänk så många ärr barndomen lämnar efter sig,

jag själv har minst elva st
och då sitter nio av dessa på benen ;P
haha

men alla ärren är som fotografier.
man ser det och får en bild - ett minne
uppspelat framför sig.
jag har väldigt många sånna minnen,
och alla är lika högt värderade.
sen är där ju dem ärren som inte syns,
i form av frakturer.
där har jag tre markanta iallafall,
och sen en hel del biverkningar pga stukningar hit och dit.

visst låter det hemskt! haha
ni tänker säkert: hon måste varit klen som barn.
mja jo, jag var väldigt liten och nätt,
men det är inte det som är orsaken.
jag var orädd när jag var liten.
jag prövade allt och tänkte senare.
lärde mig av mina misstag?
verkligen inte!
man är bara barn en gång i livet ;)

men alla dessa ärr har format mig till den jag är idag.
våga ta risker och lev på kanten av livet,
följ ditt hjärta och tänk på dig själv.
snart 19 års visdom och det låter redan bra,
mitt råd till mig själv är att jag ska följa det med.
jag måste tänka på mig själv,
leva för mig själv.

som du sa,
jag förtjänar det, jag ska unna mig det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0