Bojkotta Kina

dagens moral predikan är om Kinas situation.
bojkottning eller inte bojkottning, det är frågan.
jag kan se att det hela har två sidor,
den ena är att jag vill väldigt gärna bojkotta Kina,
låt dem inte ha OS!
 för det sprider budskapet att vi ogillar det kanske,
men vi tänker inte bry oss.
men visst är man sån?
man kan känna stark avsky mot något,
en stark viljan att vilja påverka.
en halvtimme senare sitter man med sin fina tallrik med mat framför sig,
kollar mobilen och våndas över vad man ska ha på sig följande kväll?
är det rätt att jag ska vara så ytlig och egocentrisk när det finns folk som lider i Kina?!
folk som blir bortförda och mordhotade för att dem står upp mot vad som är fel?!
folk som blir av med sina familjer, vänner och grannar,
för att dessa vill göra en skillnad,
vill att dennes medmänniskor ska ha lika stor rättighet till allt som alla andra i världen?
Mänskliga Rättigheter
regeringen ska inte få låta hållas med detta,
vi måste stå upp och visa att detta inte är okej!
men hur gör vi det?
genom att ge dem OS?
det ser jag som en belöning..
och inte gynnar det folket,
tvärtom
det blir bara fler som blir lidande,
folks hus rivs för att arenan ska få plats,
starka individer röjs undan för att inte "genera" Kina under OS
det är sjukt!
vi lever på 2000-talet,
 vi säger hela tiden hur bra vi har det idag.
men har vi verkligen det så bra?
ja vi som blundar vill gärna tro det.
men se hur det gick sist vi blundade,
två ord.
Adolf Hitler
Kinas regering är den nya Hitler..
är det vad vi önskar, en ny diktatur stat?
nej tack, iallafall inte jag.
så läs artiklarna,
läs och häpnas
dem väckte starka känslor hos mig iallafall

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3184&a=524776
 
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=740659

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0