där vi började vår cykling,

var i Oscars stad idag, Ystad!

helgen då va

fredag morgon 06.45 lämnade
jag, petra, ingela & jonny åhus.
ca en timme senare var vi nere i ystad,
möttes upp av resten av gänget
martina, jessica, roger, lotta,
rikard, patrik & paula.
åkte båt över till Bornholm - Rönne
där vi började vår cykling,
siktet var Dueodde & avståndet var 3,5 mil.
turen blev lång, med konstanta uppförsbackar & motvind,
hade det blåst lite mer, så hade det klassats som storm..
ca 4 timmar senare nådde vi Dueodde,
vädret var fint, jag var bränd
men badet var kanon.
stora härliga vågor i havet & vattnet var varmt.
badade konstant i en halvtimme! :D

lördag,  tjejerna (martina, petra, jessica & paula) & jag
började vår tur med siktet på Gudhjem denna gången,
gamlingarna fick komma efter
vi pallade inte vänta, för vi satsade på stranden!
mycket bättre cykeldag med vacker natur & fina fina utsikter.
en jobbig uppförsbacke,
resten var glassigt med raktsträcka & nedförsbackar
i massor!
branta backar dessutom! :D
kom fram till målet med aningens irritation i släptåg.
la oss på stranden,
badet var uruselt, stenigt, över vågigt & kallt.
sov på stranden med mina brända delar (armar + lår) övertäckta.
brände resten av kroppen,
dvs mage, rygg, ansikte, bröst, vader.
mindre kul.
kvällen var mys.

söndag, gemensam cykling mot Rönne,
började dagen med värsta backarna,
jag gick!
resten av rundan var glassig & martina & jag sjöng en massa!
nådde Rönne & stack till stranden,
den var underbar, perfekt!
som en fin utlandsstrand.
M, J & jag la oss i skuggan,
spanade killar,
badade lite.
sen blev det pölse i centrum & senare båten hem.

tack alla för en trevlig helg!
även fast jag är sönderbränd & ont i hälsenorna så jag knappt kan gå ;)


& du Martina, jag längtar tills fredag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0