det är väldigt sällan man tar sig tid till att fördriva tid

häromdagen, typ torsdes
när jag kom hem från jobbet,
då la jag mig på gräsmattan och bara njöt.
sen plockade jag smultron och trädde på ett grässtrå.
& det var så himla mysigt!
bara en liten stund senare kom hunden ut
& ville även han mysa på gräsmattan.
& när vi satt där & turades om att käka smultron från strået
så kom jag att tänka på,
att det är väldigt sällan man tar sig tid till att fördriva tid.
hur ofta på senare år har man bara lagt sig på gräset för att filosofera?
det är inte många ggr, dem är så få så jag kan räkna dem på en hand..
oftast har man en mening när man lägger sig på gräsmattan,
sola för det allra mesta faktiskt.
när jag var liten tog jag mig alltid tid till att filosofera
& även reflektera över saker & ting.
nu har jag varken tid eller ork att göra det.
men jag ska nog börja sätta av tid till att bara kolla på himlen,
utan någon mening med det.
för det är faktiskt rätt rogivande & avslappnande.

             




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0