Det var nervöst vissa bitar i bilen,

Gårdagen,
jag gick upp 06.10 för att göra vid mig
och åka hemifrån 07.00.
Med Petra och Sicki som moralisktstöd
åkte jag ner till Höllviken för att provjobba.
Det var nervöst vissa bitar i bilen,
men väl där nere gick allt bra tycker jag väl ändå.
Jag fick pumpa buketter, göra en begravningsdekoration (som för övrigt var hemsk)
och framförallt, jag fick ta kunder.
Utan kännedom om butiken, priser eller hur kassan funkar,
men det gick väl ändå bra tycker jag :)
När arbetsdagen var slut, pratade jag och Mia,
och hon som jag, tyckte att det hade känts och gått bra.
Hon berättade att vi är 25 st som sökt tjänsten,
och vi är bara 7 eller 8 (hon kom inte riktigt ihåg) som har varit och provjobbat.
Och av alla dessa provjobbarna, var jag, JAG, en av dem som hon funderade på.
Det känns bra, och det stärker mitt självförtroende.
För under en period, så trodde jag att jag hade sumpat allt.
Att den där fula begravningsdek. skulle bli mitt fall.
Men det blev den inte.
Så nu väntar jag bara på Mias besked,
ska det bli en flytt ner till Annika i Skanör,
eller jag ska fortsätta leva på mamma?
Jag hoppas på det först nämnda.

Kommentarer
Postat av: jessica

jag håller tummarna för att det blir en flytt för din del

2008-04-27 @ 16:45:40
URL: http://borgqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0